Internet-pelaamisen vaikeudet

Pelialalla on omat vaikeutensa. Siksi on tärkeää ymmärtää siitä mahdollisimman paljon, jotta tehokkaimmat korjaustoimenpiteet voidaan toteuttaa.

Pelaajien väestötiedot

Yksi asia on varma: pelaaminen on kehittynyt merkittävästi viime vuosina. Mutta tarkalleen, mikä on muuttunut? Etenkin sen suhteen, miten ihmiset pelaavat ja keitä osallistujat ovat. Vuoteen 2020 mennessä nuorempien milleniaalien ja tiettyjen Z-sukupolven jäsenten ennustetaan muodostavan lähes puolet kaikista pelaajista (40 prosenttia).
Ei ole yllättävää, että monet nuoret pelaajat (18–21-vuotiaat) pelaavat mieluummin digitaalisesti, ensisijaisesti älypuhelimillaan. Tämä ei tarkoita sitä, että vanhempi sukupolvi olisi täysin hylännyt peliriippuvuutensa. Itse asiassa yli 60-vuotiaat pelaajat kuluttavat nyt yli kaksi kertaa niin paljon kuin kymmenen vuotta sitten.

Petosten estäminen

Valitettavasti online-uhkapelien suosion kasvun myötä myös verkkorikollisuus on lisääntynyt. Tämän seurauksena, kun asiakkaat rekisteröivät tilin online-uhkapelisivustolle, he ovat vaarassa saada arkaluonteiset henkilötietonsa varastettua.

ThreatMetrix Gaming and Gambling Cybercrime Reportin mukaan yksi 20 uudesta online-uhkapelitilistä on väärennös. Bottihyökkäykset muodostavat noin puolet päivittäisestä peliliikenteestä ruuhka-aikoina.

Yllättäen vaarallisin näkökohta nettipelaamisessa on rekisteröityminen ja tilin luominen, joka tapahtuu asiakkaan seikkailun alussa.

Tästä syystä on tärkeää keskustella välittömästi maksunkäsittelijän kanssa ja tiedustella käytettävissä olevia vaihtoehtoja yrityksesi ja asiakkaittesi arkaluonteisten tietojen suojaamiseksi petoksilta.

Petosten käsittely sen jälkeen ei ole läheskään yhtä tehokasta kuin sen välttäminen, minkä vuoksi on tärkeää valita maksupalveluntarjoaja, joka ymmärtää toimialasi ainutlaatuiset vaatimukset ja rakentaa älykkäitä huijauksentorjuntasuodattimia, jotka erottavat luotettavasti todelliset asiakkaasi huijareista.
Toisaalta petostentorjuntasuodattimet saattavat muuttua liian herkiksi, mikä voi johtaa maksujen hyväksymisprosentin laskuun, muuntoprosenttien laskuun ja tyytymättömiin kuluttajiin.

Tämä on myös huomioitava asia, varsinkin jos sinulla on online-kasinon kaupankäyntitili, jonka maksumäärät ovat kasvaneet huomattavasti lyhyessä ajassa, mikä saattaa vaarantaa kaupankäyntitilisi, että se havaitaan väärin vilpillisen toiminnan vuoksi.

Jos näin tapahtuu, kaupankäyntitilisi saatetaan jäädyttää tilapäisesti, mikä estää asiakkaitasi suorittamasta transaktioita ja estää sinua harjoittamasta liiketoimintaa.

Voit välttää tämän ongelman varmistamalla, että maksunkäsittelijäsi voi käyttää älykkäitä, automaattisia petostentorjuntasuodattimia, jotka ovat riittävän tarkkoja havaitsemaan vain 100-prosenttisesti vilpilliset tapahtumat. Tämä auttaa turvaamaan rahavirtasi varmistamalla, että kaikki lailliset asiakkaasi voivat suorittaa maksuprosessin ilman ongelmia.

Hallinnolliset määräykset ja lait

Euroopan verkkopelimarkkinat ovat tärkeimmät, ja niiden osuus kokonaistuloista on noin puolet. EU:lla ei kuitenkaan kokonaisuutena ole yhtenäistä online-rahapelaamista koskevaa politiikkaa, ja tästä johtuen jokainen EU:n jäsenvaltio on itse vastuussa näiden toimintojen sääntelystä.

Tämä tarkoittaa, että online-rahapelikauppiaiden on pysyttävä ajan tasalla mahdollisista muutoksista omilla alueellisilla markkinapaikoillaan varmistaakseen, että heidän noudattamansa säännökset eivät vanhene. Esimerkiksi Yhdistyneen kuningaskunnan ja Ranskan kauppiaat tarvitsevat kotimaisen lisenssin harjoittaakseen online-pelitoimintaansa näissä maissa.

Mitä tulee online-uhkapelikaupan tilejä koskevaan lainsäädäntöön, EU:n jäsenvaltioiden välillä on kuitenkin tiettyjä yhteneväisyyksiä. Tiukimpia vaatimuksia näillä maantieteellisillä markkinoilla ovat Know Your Customer (KYC) ja rahanpesun torjuntasäännökset.

Tämän seurauksena jokainen online-uhkapeliasiakas on tunnistettava oikein, jotta kauppiaat ja ostajat voivat arvioida tiliinsä liittyvien rahanpesun ja muiden rikosten riskiä.

Lisäksi huolimatta siitä, että Yhdysvallat on suvereeni valtio, Internet-uhkapelisäännöt vaihtelevat osavaltioittain. Esimerkiksi urheiluvedonlyönti kiellettiin suurimmassa osassa Yhdysvaltoja vuonna 1992.
Suurin osa ei kuitenkaan tarkoita kaikkea, sillä urheiluvedonlyönti on edelleen laillista useissa osavaltioissa, mukaan lukien New Jerseyssä, Nevadassa ja Delawaressa.